krs coop facebook
Serwis Informacyjny Społem

aaa
Kieleckie „Społem" świętowało 100 lat działalności. Podczas uroczystego walnego zgromadzenia członków w restauracji Winnica w Kielcach, nagrodzono kielecką spółdzielnię oraz jej wieloletnich pracowników.
aaa
Konferencja Społem „Rola społeczna Spółdzielczości"
To była druga z cyklu konferencji organizowanych przez KZRSS Społem z okazji 150-lecia spółdzielczości spożywców.
aaa
Jubileusz 100-lecia „Społem" Powszechnej Spółdzielni Spożywców w Andrychowie
W dniu 14.06.2019r. w Miejskim Domu Kultury w Andrychowie uroczyście obchodzono 100-lecie...
aaa
Handlowy Hermes dla „Społem"
XXI Wiosenne Ogólnopolskie Spotkanie Czołowych Postaci Świata FMCG i HoReCa...
Copyright by KZRSS "Społem"

"Społem" uczestnikiem ogólnopolskiej kampanii promującej polskie produkty

Kategoria: SERWIS INFORMACYJNY SPOŁEM NR IV/2013 Opublikowano: poniedziałek, 28, październik 2013

W dniu 22 października br. rozpoczęła się ogólnopolska kampania edukacyjna "590 powodów, dla których warto kupować polskie produkty", której organizatorem jest warszawskie Stowarzyszenie PEMI – Podpis Elektroniczny Mobile Internet. Partnerem akcji jest sieć sklepów "Społem".

Stąd w blisko tysiącu sklepów "Społem", w całej Polsce, przez miesiąc prowadzona będzie akcja informacyjna, mająca na celu uświadomienie konsumentom korzyści wynikających z kupowania rodzimych produktów oraz ich rozpoznawania na sklepowej półce.

Nazwa akcji "590", odwołuje się do trzech cyfr, od których rozpoczyna się kod kreskowy. Oznaczenie to zarezerwowane jest dla produktów wyprodukowanych lub dystrybuowanych przez przedsiębiorstwo zarejestrowane w Polsce.

Skąd się wziął pomysł na kampanię? Według badań, przeprowadzonych przez Stowarzyszenie PEMI w 2012 roku, tylko blisko 50% konsumentów szuka na opakowaniu informacji, czy dany produkt pochodzi z Polski. Pozostała część robi to bardzo rzadko albo w ogóle.

– To zastanawiające, gdyż świadczy to o tym, że dla dużej części konsumentów to czy wkładają do koszyka produkt polski, francuski, czy chiński jest całkowicie bez znaczenia. Uważam, że brakuje w Polsce edukacji w zakresie patriotyzmu ekonomicznego i tłumaczenia korzyści wynikających z kupowania polskich produktów – mówi Mirosław Januszewski, prezes Stowarzyszenia PEMI i pomysłodawca akcji "590".

– Świadomość polskich konsumentów w tym temacie jest bardzo niska. Po-przez jasne i proste komunikaty chcemy zwrócić ich uwagę na fakt, iż wybór polskich produktów bezpośrednio przekłada się na życie każdego z nas – mówi prezes Mirosław Januszewski.

– Polacy, w przeciwieństwie do Niemców czy Francuzów, nie szukają w pierwszej kolejności rodzimych produktów na półce. My chcemy to zmienić, nauczyć Polaków rozpoznawania polskich produktów po kodzie kreskowym rozpoczynającym się od liczby 590 i informacji o kraju pochodzenia. Pragniemy też sprawić, by Polacy chętniej wybierali polskie produkty niż ich zagraniczne odpowiedniki. Największy nacisk w tej akcji będzie położony na to, że kupując polskie produkty, bezpośrednio wpływamy na kondycję rodzimych firm i zwiększanie zatrudnienia. Ponadto każdy klient robiący zakupy w uczestniczących w akcji sklepach "Społem" otrzyma przy kasie ulotkę. Ma ona formę listy, na której można wypisać produkty do kupienia. Na jej odwrocie znajduje się instrukcja, która pomaga rozpoznać polski produkt.

– Zależy nam, by konsumenci zabierali tę ulotkę do domu, pokazywali domow-nikom, a także mieli ją przy sobie przy kolejnych zakupach. Pragniemy nauczyć, by każdy konsument przy sklepowej półce zwracał uwagę nie tylko na cenę, ale i pochodzenie produktu – dodaje prezes Mirosław Januszewski.

To właśnie z braków w wiedzy ekonomicznej przeciętnego konsumenta zrodził się pomysł na akcję "590 powodów, dla których warto kupować polskie produkty". Stowarzyszenie PEMI – działające non-profit – podkreśla w nim, że wybieranie polskich produktów ma pozytywny wpływ na życia każdego z nas. "– Wydając złotówkę na polski produkt, do rodzimej gospodarki w formie pensji, emerytur, funduszy, z powrotem wraca nawet 60 groszy. Wydając natomiast złotówkę na produkt zagraniczny wraca do nas raptem około 20 groszy. To znaczna różnica" – tłumaczy prezes Mirosław Januszewski.

Dlaczego w akcję mocno jest zaangażowane "Społem"? Nie wynika to z przypadku, gdyż to najstarsza i największa polska sieć handlowa. Działa od blisko 150 lat i skupia w Polsce ponad cztery tysiące sklepów.

Stowarzyszenie postanowiło więc zorganizować kolejną akcję edukacyjną, mającą zachęcić do zwracania uwagi na pochodzenie produktu i tłumaczącą korzyści wynikające z wybierania rodzimych wyrobów, razem z polską siecią "Społem". W blisko tysiącu sklepów "Społem" w całej Polsce, zostanie przeprowadzona akcja edukacyjna.

– Jako największa i najstarsza – blisko 150-letnia – polska sieć handlowa czujemy się w obowiązku wspierać takie inicjatywy. To okazja, by podkreślić całkowicie polskie pochodzenie sieci ‹Społem›. To także szansa, by uświadamiać Polakom, że kupowanie polskich produktów, w polskich sklepach, wpływa pozytywnie na zamożność naszego społeczeństwa" – mówi Ryszard Jaśkowski, zastępca prezesa Zarządu Krajowego Związku Rewizyjnego Spółdzielni Spożywców "Społem".

W placówkach handlowych "Społem" zostaną rozwieszone plakaty informujące o korzyściach wynikających z kupowania polskich produktów. Każdy klient otrzyma również przy kasie ulotkę, pokazującą jak rozpoznać polski produkt.

– Globalizacja rynków zabija w nas poczucie, że kupując polskie produkty, po-magamy sobie. Należy prowadzić edukację społeczeństwa w tym zakresie – dodaje Ryszard Jaśkowski.

Akcja edukacyjna potrwa do 22 listopada br. – Termin kampanii jest nieprzypadkowy. Na 11 listopada przypada Dzień Niepodległości. Okolice tego terminu to najlepszy moment by podkreślić, iż w dzisiejszych czasach patriotyzm może przybierać nowoczesną formę, która może polegać na wspieraniu ojczyzny poprzez kupowanie polskich produktów" – kończy prezes Mirosław Januszewski.

Październikowo-listopadową inicjatywę wspierają także sami polscy producenci. Wśród nich są firmy: "Sorbet", "Termisil", "Browar Kormoran", "Wieś Polska", a także marka "Dafi".