krs coop facebook
Serwis Informacyjny Społem

aaa
WIOSENNA KONFERENCJA „SPOŁEM 2025"
Konferencja rozpoczęła się spotkaniem z Zarządem Krajowego Związku Rewizyjnego Spółdzielni Spożywców „Społem", który przedstawił podsumowanie...
aaa
Zachęcamy wszystkie spółdzielnie do włączenie się w akcje promocji znaku Społem!
aaa
Czym jest spółdzielczość?
aaa
Kongres Retail Trends 2025
W warszawskim hotelu DoubleTree by Hilton odbył się kongres Retail Trends 2025, gromadząc ponad 1000 przedstawicieli handlu, przemysłu, usług oraz świata...
aaa
Będąca własnością „Społem" PSS w Wadowicach Karczma „Rzym" w Suchej Beskidzkiej znalazła się w elitarnej grupie 20 najcenniejszych zabytków architektury drewnianej w Małopolsce.
aaa
Jak spółdzielnie mogą uratować świat? - Wykład profesora Jerome Warren'a w siedzibie KZRSS „Społem"
To wydarzenie stanowiło początek wspólnych działań promujących ekonomię społeczną i spółdzielczość ...
Copyright by KZRSS "Społem"

Pandemia zmieniła podejście Polaków do zakupów pieczywa

Kategoria: SERWIS INFORMACYJNY SPOŁEM NR II/2020 Opublikowano: środa, 22, kwiecień 2020

sisII2020 spc lidAktualnie w większych sieciach handlowych widać zwiększony popyt na pieczywo i ciasta pakowane. Natomiast w naszych sklepach firmowych klienci kupują tak jak dotychczas. Nadal dobrze sprzedają się wyroby niepakowane. Wprowadzone zasady podwyższonej higieny budzą wśród klientów zaufanie – mówi serwisowi wiadomoscihandlowe.pl Janusz Kazimierczuk, prezes SPC.

Pieczywo jest jednym z podstawowych produktów codziennej konsumpcji. Zapotrzebowanie na chleb, bułki i wyroby cukiernicze utrzymuje się na wysokim poziomie. – Jednak w dobie epidemii zmieniają się potrzeby konsumentów, a ograniczenia funkcjonowania zmieniają także sposób w jaki wykonujemy codzienne czynności, w tym także zakupy. Sklepy odwiedza mniejsza ilość klientów, ale z kolei zakupy są większe. Kupowane są produkty na zapas, a także dla znajomych, czy sąsiadów – komentuje Janusz Kazimierczuk.
Dlatego w kategorii oferty ciastkarskiej, SPC wprowadziło zmianę wielkości oferowanych ciast, które dodatkowo pakowane są w plastikowe pojemniki. – Konsumentom podoba się ta propozycja, choć niepakowane ciastka sztukowe również cieszą się dużym zainteresowaniem – zaznacza prezes firmy. – Na życzenia klienta oferujemy również usługę krojenia i zapakowania świeżego produktu. Dużym powodzeniem cieszą się produkty wypiekane na miejscu z surowego ciasta. Wypieki te dzięki specjalnemu procesowi przygotowania i wypieku mają wysoką jakość i dłużej zachowują świeżość – dodaje.
– Produkty pakowane mają swoich zwolenników, ale dotyczy to raczej oferty w dużych sieciach handlowych i sklepach samoobsługowych. W sklepach SPC nie obserwujemy wzmożonego zainteresowania takim rozwiązaniem – podkreśla nasz rozmówca.
Ważnym aspektem dzisiejszych zakupów jest bezpieczeństwo. Klienci starają się ograniczyć ryzyko zakażenia. Konsumenci częściej kupują w mniejszych sklepach oraz zwracają uwagę na zastosowane środki ochronne. – W sklepach firmowych SPC wprowadziliśmy m.in.: pleksi izolujące personel od klientów, rękawiczki jednorazowe, ograniczenia ilości osób w lokalu i godziny dla seniorów, oraz zalecane płatności bezgotówkowe i pakowanie produktów piekarskich i ciastkarskich w bezpieczny, higieniczny sposób – wymienia Kazimierczuk.
Według niego, w najbliższych miesiącach, a także zaraz po ustaniu pandemii, obecne preferencje zakupowe mogą się utrzymywać. Jest to jednak trend przejściowy, gdyż klienci lubią pieczywo świeże, prosto z piekarni. – Małe, branżowe sklepy kojarzą się z wysoką jakością oraz szerokim wyborem świeżych produktów – przypomina prezes SPC.

Autor: Łukasz Rawa, WIADOMOŚCI HANDLOWE