Dyskonty S
Geneza
Początki rozwoju sieci sklepów dyskontowych S miały miejsce na terenie ówczesnego województwa katowickiego, w sklepach spółdzielni spożywców prowadzących działalność w Rudzie Śląskiej i Tychach. Pierwsze sklepy powstały w latach 1995/1996 jako odpowiedź na ekspansję zagranicznych i krajowych sieci sklepów różnych typów, w tym dyskontowych.
Misja
Misją sklepów S jest świadczenie na rzecz klientów usług związanych ze sprzedażą artykułów codziennego zakupu w niewysokich cenach.
Koncepcja funkcjonowania
- są samoobsługowymi placówkami handlowymi, w których stosuje się uproszczone formy sprzedaży, w postaci pól paletowych, podestów oraz sprzedaż bezpośrednio z posadzki w opakowaniach zbiorczych
- w aranżacji stosowane są proste i czytelne układy urządzeń oraz pól paletowych
- dla sklepów S przyjęto biało-czerwoną kolorystykę witryn wraz z charakterystycznym logo z blokową literą S na tle ośmiokątnej tarczy – obok tradycyjnego znaku "Społem"
- tworzone są w większości przypadków poprzez modernizację istniejących placówek handlowych
- lokalizacja jest determinowana przez łatwość dojazdu oraz odpowiednią liczbę miejsc parkingowych
- mają w swojej ofercie przede wszystkim artykuły spożywcze, a także uzupełniający asortyment z zakresu artykułów przemysłowych
- oferowane produkty są towarami szybko rotującymi
- sklepy S stosują strategię niskich cen.