krs coop facebook
Serwis Informacyjny Społem

aaa
WIOSENNA KONFERENCJA „SPOŁEM 2025"
Konferencja rozpoczęła się spotkaniem z Zarządem Krajowego Związku Rewizyjnego Spółdzielni Spożywców „Społem", który przedstawił podsumowanie...
aaa
Zachęcamy wszystkie spółdzielnie do włączenie się w akcje promocji znaku Społem!
aaa
Czym jest spółdzielczość?
aaa
Kongres Retail Trends 2025
W warszawskim hotelu DoubleTree by Hilton odbył się kongres Retail Trends 2025, gromadząc ponad 1000 przedstawicieli handlu, przemysłu, usług oraz świata...
aaa
Będąca własnością „Społem" PSS w Wadowicach Karczma „Rzym" w Suchej Beskidzkiej znalazła się w elitarnej grupie 20 najcenniejszych zabytków architektury drewnianej w Małopolsce.
aaa
Jak spółdzielnie mogą uratować świat? - Wykład profesora Jerome Warren'a w siedzibie KZRSS „Społem"
To wydarzenie stanowiło początek wspólnych działań promujących ekonomię społeczną i spółdzielczość ...
Copyright by KZRSS "Społem"

„SPOŁEM" konsoliduje polski rynek handlowy - artykuł w Gazecie Prawnej

Kategoria: SERWIS INFORMACYJNY SPOŁEM NR IV/2018 Opublikowano: piątek, 14, grudzień 2018

W Gazecie Prawnej ukazał się tekst autorstwa Magdaleny Tułeckiej oraz Jacka Majewskiego: pod tytułem: „„SPOŁEM" konsoliduje polski rynek handlowy". Poniżej treść artykułu:

„Szacuje się, że polskie sklepy mają jedynie 35 proc. udziału w krajowym rynku handlowym. Po czym rozpoznać rodzimą sieć i polskie produkty? To cel kampanii, którą przygotowuje Krajowy Związek Rewizyjny Spożywców „SPOŁEM", propagującej idee patriotyzmu gospodarczego. Związek rozpoczyna również jeszcze ściślejszą współpracę z polskimi producentami.
– Tendencja zmniejszającej się ilości polskich sklepów postępuje. Jeszcze niedawno w rękach krajowych przedsiębiorców była połowa placówek handlowych, a przewiduje się, że ilość ta może spaść do 20 proc. Dziś działa tylko kilka rodzimych sieci, z czego „SPOŁEM" jest największą i najstarszą – podkreśla Ryszard Jaśkowski, Prezes Zarządu KZRR „SPOŁEM", i dodaje: – Póki nie ma ustawy o handlu, która chroniłaby interesy polskich marek czy obowiązuje niedopracowana ustawa o zakazie sprzedaży w niedziele, który niektóre sieci omijają jako „placówki pocztowe, musimy, jako społeczeństwo wspierać idee patriotyzmu gospodarczego, aby konsumenci świadomie podejmowali decyzje zakupowe. Czytajmy informacje na etykietach, zwracajmy uwagę na słynne cyfry „590" znajdujące się pod kodem kreskowym, które oznaczają, że wyrób został wyprodukowany w Polsce. Można też korzystać z aplikacji telefonicznych i skanując kod kreskowy, uzyskać np. informacje na jakim kapitale opiera się firma, gdzie produkuje, czy tworzy wykwalifikowane miejsca pracy. Oczywiście nie sposób, aby wszystkie produkty były polskiego pochodzenia. Np. kawa, niektóre owoce czy warzywa u nas nie rosną, ale warto zwrócić uwagę, czy są sprowadzane i dystrybuowane przez polskie firmy. Nabywanie polskich wyrobów wspiera rozwój rodzimej gospodarki i przedsiębiorców, umacniając ich pozycję. Na to, od lat stawia ponad 3,5 tys. placówek handlowych, zrzeszonych w Krajowym Związku Rewizyjnym Spółdzielni Spożywców „SPOŁEM". Związek stanowi dziś 240 samodzielnych spółdzielni, posiadających sklepy wielobranżowe i typu convenience (marka Lux), salony odzieżowe Eleganza, piekarnie, ciastkarnie. KZRSS od 1992 r., kontynuując idee spółdzielcze poprzednich Związków, prowadzi szkolenia, kampanie informacyjne, reklamowe, audyty, organizuje program lojalnościowy „Społem znaczy razem".
„SPOŁEM" to najstarsza, nieprzerwanie działająca polska marka handlowa (od 1869 r.). jak mówi R. Jaśkowski: – Spółdzielczość spod znaku „SPOŁEM", którego autorem był Stefan Żeromski, wniosła swój wkład w odbudowę państwa polskiego, co w jubileuszowym roku 100-lecia niepodległości jest szczególnie warte podkreślenia. Mimo, że pozycję mamy ugruntowaną na rynku, jako największa polska sieć handlowa, jednak brakuje nam kapitału i zabezpieczenia legislacyjnego, abyśmy mogli rozwijać sieć poprzez budowę nowych placówek lub modernizację starszych. Konsolidujemy się zatem jeszcze bardziej pod szyldem „SPOŁEM" i niebawem powołamy do życia nową spółkę, która będzie podejmować współpracę z polskimi producentami na zasadach lojalności, jako jeden, duży podmiot, co wzmocni naszą siłę negocjacyjną i poprawi konkurencyjność z zagranicznymi sieciami – podkreśla prezes KZRSS „SPOŁEM"".