krs coop facebook
Serwis Informacyjny Społem

aaa
150 lat Społem WSS Śródmieście w Warszawie
W warszawskim klubie Space świętowali swój wyjątkowy jubileusz członkowie i pracownicy WSS.
aaa
Uroczysta Gala 150-lecia Spółdzielczości Spożywców „Społem" w Polsce
12 września br. na Zamku Królewskim w Warszawie, odbyła się uroczysta gala jubileuszowa, z udziałem ponad 300 przedstawicieli spółdzielni „Społem" ...
aaa
Jubileusz 100-lecia „Społem" Powszechnej Spółdzielni Spożywców w Bochni
aaa
Otwarcie nowego – największego sklepu PSS „Społem" w Kielcach
1200 metrów kwadratowych powierzchni i 26-osobowa załoga sprzedawców, a także największe stoisko mięsno-wędliniarskie wraz z serwisem serów...
aaa
Ósmy bar przy sklepie PSS Społem w Białymstoku juz otwarty.
Lokal znajduje się na części powierzchni obiektu "Pogodny" przy ul. Pogodnej 6 w Białymstoku.
aaa
Kieleckie „Społem" świętowało 100 lat działalności.
Podczas uroczystego walnego zgromadzenia członków w restauracji Winnica w Kielcach, nagrodzono kielecką spółdzielnię oraz jej wieloletnich pracowników.
Copyright by KZRSS "Społem"

„SPOŁEM" konsoliduje polski rynek handlowy - artykuł w Gazecie Prawnej

Kategoria: SERWIS INFORMACYJNY SPOŁEM NR IV/2018 Opublikowano: piątek, 14, grudzień 2018

W Gazecie Prawnej ukazał się tekst autorstwa Magdaleny Tułeckiej oraz Jacka Majewskiego: pod tytułem: „„SPOŁEM" konsoliduje polski rynek handlowy". Poniżej treść artykułu:

„Szacuje się, że polskie sklepy mają jedynie 35 proc. udziału w krajowym rynku handlowym. Po czym rozpoznać rodzimą sieć i polskie produkty? To cel kampanii, którą przygotowuje Krajowy Związek Rewizyjny Spożywców „SPOŁEM", propagującej idee patriotyzmu gospodarczego. Związek rozpoczyna również jeszcze ściślejszą współpracę z polskimi producentami.
– Tendencja zmniejszającej się ilości polskich sklepów postępuje. Jeszcze niedawno w rękach krajowych przedsiębiorców była połowa placówek handlowych, a przewiduje się, że ilość ta może spaść do 20 proc. Dziś działa tylko kilka rodzimych sieci, z czego „SPOŁEM" jest największą i najstarszą – podkreśla Ryszard Jaśkowski, Prezes Zarządu KZRR „SPOŁEM", i dodaje: – Póki nie ma ustawy o handlu, która chroniłaby interesy polskich marek czy obowiązuje niedopracowana ustawa o zakazie sprzedaży w niedziele, który niektóre sieci omijają jako „placówki pocztowe, musimy, jako społeczeństwo wspierać idee patriotyzmu gospodarczego, aby konsumenci świadomie podejmowali decyzje zakupowe. Czytajmy informacje na etykietach, zwracajmy uwagę na słynne cyfry „590" znajdujące się pod kodem kreskowym, które oznaczają, że wyrób został wyprodukowany w Polsce. Można też korzystać z aplikacji telefonicznych i skanując kod kreskowy, uzyskać np. informacje na jakim kapitale opiera się firma, gdzie produkuje, czy tworzy wykwalifikowane miejsca pracy. Oczywiście nie sposób, aby wszystkie produkty były polskiego pochodzenia. Np. kawa, niektóre owoce czy warzywa u nas nie rosną, ale warto zwrócić uwagę, czy są sprowadzane i dystrybuowane przez polskie firmy. Nabywanie polskich wyrobów wspiera rozwój rodzimej gospodarki i przedsiębiorców, umacniając ich pozycję. Na to, od lat stawia ponad 3,5 tys. placówek handlowych, zrzeszonych w Krajowym Związku Rewizyjnym Spółdzielni Spożywców „SPOŁEM". Związek stanowi dziś 240 samodzielnych spółdzielni, posiadających sklepy wielobranżowe i typu convenience (marka Lux), salony odzieżowe Eleganza, piekarnie, ciastkarnie. KZRSS od 1992 r., kontynuując idee spółdzielcze poprzednich Związków, prowadzi szkolenia, kampanie informacyjne, reklamowe, audyty, organizuje program lojalnościowy „Społem znaczy razem".
„SPOŁEM" to najstarsza, nieprzerwanie działająca polska marka handlowa (od 1869 r.). jak mówi R. Jaśkowski: – Spółdzielczość spod znaku „SPOŁEM", którego autorem był Stefan Żeromski, wniosła swój wkład w odbudowę państwa polskiego, co w jubileuszowym roku 100-lecia niepodległości jest szczególnie warte podkreślenia. Mimo, że pozycję mamy ugruntowaną na rynku, jako największa polska sieć handlowa, jednak brakuje nam kapitału i zabezpieczenia legislacyjnego, abyśmy mogli rozwijać sieć poprzez budowę nowych placówek lub modernizację starszych. Konsolidujemy się zatem jeszcze bardziej pod szyldem „SPOŁEM" i niebawem powołamy do życia nową spółkę, która będzie podejmować współpracę z polskimi producentami na zasadach lojalności, jako jeden, duży podmiot, co wzmocni naszą siłę negocjacyjną i poprawi konkurencyjność z zagranicznymi sieciami – podkreśla prezes KZRSS „SPOŁEM"".