krs coop facebook
Serwis Informacyjny Społem

aaa
Kolejna Konferencja „SPOŁEM 2024" już za nami!
aaa
SYSTEM KAUCYJNY - PRAKTYCZNE WSKAZÓWKI DOTYCZĄCE WDRAŻANIA NOWYCH PRZEPISÓW
Zapraszamy na spotkanie z ekspertem!
aaa
Nowo wyremontowany sklep „Społem" Powszechnej Spółdzielni Spożywców w Białej Podlaskiej
aaa
Pierwsze posiedzenie zgromadzenia ogólnego KRS
Wzięło w nim udział 99 ze 102 delegatów wybranych na VII Kongresie. Zgromadzenie wybrało Zarząd Krajowej Rady Spółdzielczej, Prezydium Zgromadzenia...
aaa
W dniach 22-23 stycznia 2024 r. obradował VII Kongres Spółdzielczości, który jest najwyższym organem samorządu spółdzielczego w Polsce.
Copyright by KZRSS "Społem"

RETAIL & FMCG CONGRESS POLAND & CEE

Kategoria: SERWIS INFORMACYJNY SPOŁEM NR IV/2020 Opublikowano: wtorek, 20, październik 2020

RETAIL & FMCG CONGRESS POLAND & CEE to najważniejsze spotkanie dedykowane branży spożywczej, drogeryjnej i aptecznej w Polsce i Europie Środkowo-Wschodniej. Od 13 lat gromadzi kluczowe postacie kreujące najważniejsze trendy na rynku FMCG, top managerów z handlu oraz ekspertów, naukowców i analityków.
Tegoroczna Konferencja mimo panujących obostrzeń związanych z pandemią wirusa COVID 19 odbyła się w dniach 12-13 października 2020.

W ramach Kongresu Krajowy Związek Rewizyjny Spółdzielni Spożywców „Społem" wraz z Krajową Platformą Handlową przygotował stoisko wystawiennicze, na którym zaprezentował niektóre z flagowych produktów sygnowanych znakiem „Społem" . Stoisko cieszyło się zainteresowaniem innych firm biorących udział w Kongresie jak również zainteresowaniem uczestników debat prowadzonych podczas tego wydarzenia.

Wśród wielu przedstawicieli świata biznesu i polityki udział w Kongresie wziął Prezes Krajowego Związku Rewizyjnego Spółdzielni Spożywców „Społem" Pan Ryszard Jaśkowski, który wypowiadał się w panelu dyskusyjnym poświęconym tematowi Polski handel detaliczny i hurtowy. Wyzwania i perspektywy AD 2025.(obejrzyj nagranie)

Podczas prowadzonej debaty Prezes Jaśkowski wspominał między innymi o problemach , z którymi borykają się polskie sieci handlowe na drodze komunikacji pomiędzy władzami państwowymi a polskimi przedsiębiorcami. Pan Prezes wypowiedział się również na temat obecnych prac związanych z tworzeniem systemu wspólnych zakupów dla sieci sklepów „Społem" przy udziale Krajowej Platformy Handlowej i największych spółdzielni „Społem", wspomniał również o przygotowanej podczas Kongresu przez Związek i KPH ekspozycji pokazującej obecnie oferowane konsumentom produkty marki własnej, nawiązując przy tym do 100-lecia marki własnej Społem, prezentując zgromadzonym na sali i przed monitorami komputerów, smartfonów oraz telewizorów jeden z pięknych plakatów z okresu 20-lecia międzywojennego.
Debata dotyczyła również ważnych dla polskich przedsiębiorców tematów związanych z dystrybucją towarów podczas drugiej fali COVID 19, elementów, którymi mogą konkurować z gigantami handlowymi na polskim rynku, takimi jak produkty BIO, ECO, wytwarzane i dostarczane prze rodzime i regionalne firmy. Głównym nurtem dającym zauważyć się w handlu światowym jest bezpieczeństwo wykonywania zakupów, zdrowa żywność, odpowiedź na potrzeby bliskiego konsumenta.
Czas pandemii i lockdown pokazał, że konsumenci przenieśli zakupy z dużych sieci handlowych na rzecz sklepów z mniejsza ilością osób, gdzie transakcja była najszybsza, czas spędzony w sklepie krótszy , a lokalizacja blisko miejsca zamieszkania.
Innym bardzo ważnym przedsięwzięciem, które wdrożyły obecnie trzy spółdzielnie „Społem" , o którym wspomniał prezes Ryszard Jaśkowski jest eSpolem – sklep internetowy oferujący od 9000 do 11 000 produktów w swojej ofercie. Sukcesywnie będą do tego projektu przystępować inne spółdzielnie „Społem", co pokazuje, ze spółdzielczość jest równie dobrą i efektywną formą gospodarowania jak i inne wspomniane w debacie formy działalności.