krs coop facebook
Serwis Informacyjny Społem

aaa
Co z pojemnikami dań na wynos? Kiedy szklane butelki?- odpowiadamy na pytania odnośnie systemu kaucyjnego…
aaa
Obchody Międzynarodowego Dnia Spółdzielczości w siedzibie Krajowej Rady Spółdzielczej
aaa
Gala Polskiej Ligi Siatkówki
aaa
Młode Spółdzielnie konsumenckie w Europie
Organizacja Euro Coop wspiera działania oraz rozwój spółdzielni w Europie.
Copyright by KZRSS "Społem"

Rok 2013 w ocenie Prezesa Zarządu KZRSS „Społem" dla „Poradnika Handlowca"

Kategoria: SERWIS INFORMACYJNY SPOŁEM NR I/2014 Opublikowano: poniedziałek, 20, styczeń 2014

Początek roku to dla wszystkich firm okazja do podsumowania działań mających miejsce w poprzednim roku. W związku z tym Redakcja „Poradnika Handlowca" – branżowego miesięcznika ogólnopolskiego dla sklepów i hurtowni FMCG, zapytała przedstawicieli różnych segmentów rynku FMCG o ocenę ubiegłego roku.

Wśród sześciu przedstawicieli zapytanych o ocenę ubiegłego roku znalazł się Jerzy Rybicki – prezes Zarządu Krajowego Związku Rewizyjnego Spółdzielni Spożywców „Społem".
Wszystkie wypowiedzi zostały opublikowane w „Poradniku Handlowca" nr 1, ze stycznia 2014 r., w dziale: „Handel w Polsce". Materiał, zatytułowany: „Rok 2013 w ocenie handlowców", opracował redaktor Jacek Ratajczak.
A oto rok 2013 w społemowskim handlu w ocenie prezesa Jerzego Rybickiego.
„– Chociaż był to trudny rok dla społemowskiego handlu, mogę powiedzieć, że kończymy go z umiarkowanym zadowoleniem. Za sukces trzeba uznać utrzymanie przez spółdzielczość spożywców „Społem" dotychczasowej pozycji na rynku FMCG. Nasze wstępne szacunki wskazują, że przychody spółdzielni w 2013 r. będą minimalnie zmniejszone od tych z 2012 r. i zamkną się ogólną kwotą około 7 mld zł. Potwierdzeniem pozycji „Społem" na rynku jest ogłoszony ostatnio w dzienniku „Rzeczpospolita" ranking najcenniejszych polskich marek, gdzie marka „Społem" utrzymuje wysoką 24. pozycję na 330 kwalifikowanych i 13. w kategorii handel. Miniony rok to także otwarcia nowych i zmodernizowanych obiektów handlowych, powiększająca się sieć sklepów pod wspólnymi szyldami Lux oraz Gama, a także zwiększenie liczby klientów korzystających z programu lojalnościowego „Społem znaczy razem". Znacząco wzrosła sprzedaż towarów pod marką własną, wprowadzonych do spółdzielni przez naszą spółkę Krajową Platformę Handlową Społem. Za sukces trzeba uznać zadowalającą kondycję finansową większości naszych spółdzielni, które oceniane są jako rzetelni płatnicy w kontaktach handlowych z producentami i dystrybutorami. Rok 2013 to także niepewność co do projektów nowych rozwiązań prawnych w ustawie Prawo spółdzielcze, które mogą powodować przechodzenie ze spółdzielczej formy na spółki prawa handlowego. Oceniając miniony rok chcę jednocześnie podziękować naszym klientom, którzy zaufali „Społem" – najstarszej polskiej sieci handlowej, liczącej już 145 lat – a także zarządom i pracownikom 260 spółdzielni spożywców „Społem" zrzeszonych w Związku za sumienną i rzetelną pracę w 2013 r.".
Pozostali przedstawiciele segmentów rynku FMCG, których Redakcja „Poradnika Handlowca" zapytała o ocenę ubiegłego roku, to: Jean Anthoine – prezes Zarządu „Carrefour Polska", Wojciech Kruszewski – prezes Zarządu „Lewiatan Holding", Pedro Martinho – członek Zarządu Grupy „Eurocash", Krzysztof Tokarz – Prezes Zarządu Grupy Kapitałowej „Specjał" i Tadeusz Zagórski – prezes Zarządu Naczelnej Rady Zrzeszeń Handlu i Usług.