Kongres Retail Trends 2025
1 kwietnia 2025 roku w warszawskim hotelu DoubleTree by Hilton odbył się kongres Retail Trends 2025, gromadząc ponad 1000 przedstawicieli handlu, przemysłu, usług oraz świata nauki. Wydarzenie, zorganizowane pod hasłem "Wzrost, Odporność, Innowacyjność", stało się platformą do dyskusji na temat przyszłości polskiego handlu detalicznego w obliczu dynamicznych zmian rynkowych.
Podczas kongresu uczestnicy mieli okazję wysłuchać prezentacji i debat z udziałem kluczowych liderów branży. Wśród prelegentów znaleźli się m.in. Włodzimierz Wlaźlak, Prezes Zarządu Lidl Polska, Brian Olesen, Prezes Zarządu Netto Polska, oraz Adam Manikowski, Wiceprezes Zarządu i Dyrektor Zarządzający Żabka Polska. Tematyka wystąpień obejmowała prognozy ekonomiczne, strategie wzrostu, cyfryzację łańcucha dostaw, a także trendy konsumenckie i kanały sprzedaży.
Szczególnym zainteresowaniem cieszyła się debata zatytułowana "Koniec prostych wzrostów! Nowa normalność w handlu FMCG - scenariusze i wyzwania", podczas której eksperci omawiali zmieniające się realia rynku oraz strategie adaptacji do nowych warunków. Dyskutowano m.in. o wpływie trendów konsumenckich, makroekonomicznych oraz społeczno-demograficznych na handel detaliczny.
Na kongresie obecny był również przedstawiciel Krajowego Związku Rewizyjnego Spółdzielni Spożywców "Społem", reprezentując markę Społem. Jego udział podkreślał zaangażowanie spółdzielni w dialog na temat przyszłości handlu detalicznego w Polsce oraz chęć adaptacji do nowych wyzwań rynkowych.
Kongres Retail Trends 2025 dostarczył uczestnikom nie tylko cennych informacji i analiz, ale także stworzył przestrzeń do nawiązywania kontaktów biznesowych oraz wymiany doświadczeń. W obliczu dynamicznych zmian na rynku, wydarzenie to stanowiło istotny krok w kierunku budowania odporności i innowacyjności w polskim sektorze handlu detalicznego.