Previous Next
KONFERENCJA „SPOŁEM 2024" W dniach 9-11 kwietnia 2024 roku w siedzibie Krajowego Związku Rewizyjnego Spółdzielni Spożywców „Społem" odbyła się Konferencja „SPOŁEM 2024", w której wzięli...
Nowy sklep „Społem" WSS Wola w Warszawie W środę 20 marca spółdzielnia WSS „Społem" Wola otworzyła nowy sklep na parterze 4-piętrowego apartamentowca u zbiegu ulic Kaliskiego i Radiowej w...
Spółdzielnie kupiecka i mieszkaniowa - spór o użytkowanie wieczyste hal Banacha Dwie spółdzielnie kupiecka i mieszkaniowa toczą spór o użytkowanie wieczyste hal Banacha. Targowisko ma skomplikowaną historię i nie jest łatwo ustalić, kto...
Bary Mleczne masowo się zamykają. Absurdalne zasady dotacji Upadek ikonicznego krakowskiego baru mlecznego Żak nie tylko zakończył jedną z wieloletnich historii gastronomicznych, ale również rzuca światło na trudności, z jakimi...
Nowo wyremontowany sklep „Społem" Powszechnej Spółdzielni Spożywców w Białej Podlaskiej W dniu 1 lutego 2024 r., po przeprowadzonym remoncie, otwarty został sklep spożywczy przy ul. Podleśnej należący do sieci sklepów „Społem" w...
Turniej finałowy TAURON Pucharu Polski Kobiet już 16 i 17 marca w Nysie! To będzie wielkie święto kobiecej ligowej siatkówki! 16 i 17 marca w Nysie odbędzie się turniej finałowy TAURON Pucharu Polski Kobiet. Już...
ZAPROSZENIE NA KONFERENCJĘ „SPOŁEM - 2024" Zarząd KZRSS „Społem" w Warszawie serdecznie zaprasza prezesów i członków zarządów spółdzielni na kolejną, wiosenną konferencję „SPOŁEM 2024". Konferencja jest realizacją zadań...
Pierwsze posiedzenie zgromadzenia ogólnego KRS W dniu 20 lutego br. odbyło się pierwsze, po VII Kongresie Spółdzielczości, posiedzenie Zgromadzenia Ogólnego Krajowej Rady Spółdzielczej. Wzięło w nim udział...
Już w sobotę 2 marca pierwszy mecz TAURON Pucharu Polski mężczyzn 2024 Już 2-3 marca 2024 roku czeka na nas wyjątkowe święto polskiej ligowej siatkówki. W największej polskiej hali – TAURON Arenie Kraków –...
Konferencja Kierunek Marka Własna W Warszawie 31 stycznia 2024 odbyła się w hybrydowej formie Konferencja pt.: Kierunek Marka Własna, gdzie prelegenci spotkali się stacjonarnie w studiu...
Biznes debatuje na Sustainable Industry Lab'24 6 lutego 2024 w Centrum Konferencyjnym Centrum Nauki Kopernik w Warszawie odbyła się konferencja Sustainable Industry Lab w którym uczestniczyli przedstawiciele Krajowego...
Sponsorujemy turniej TAURON Puchar Polski siatkarzy w Krakowie 2 i 3 marca by promować markę „Społem Coop” Turniej finałowy TAURON Pucharu Polski siatkarzy w Krakowie już 2 i 3 marca! Czeka na nas wyjątkowe święto polskiej ligowej siatkówki. W...
Copyright by KZRSS "Społem"

Wywiad prezes Anny Tylkowskiej dla magazynu "Tęcza Polska"

Kategoria: SERWIS INFORMACYJNY SPOŁEM NR II/2013
Opublikowano: piątek, 05, kwiecień 2013

"W Społem wiele zależy od kobiet" – pod takim tytułem, w magazynie "Tęcza Polska" nr 3/2013, opublikowano wywiad z Anną Tykowską – przewodniczącą Rady Nadzorczej Krajowego Związku Rewizyjnego Spółdzielni Spożywców "Społem", przewodniczącą Rady Nadzorczej Mazowieckiej Agencji Handlowej "Społem" i prezesem Zarządu "Społem" Warszawskiej Spółdzielni Spożywców Śródmieście.

Wywiad przeprowadził redaktor Józef Sobiecki.

Oto treść tego wywiadu.

Społem to znaczy razem, społem to znaczy, że wspólnymi siłami można osiągać więcej. Tymi starymi społemowskimi zasadami kierowali się 17 lat temu założyciele Mazowieckiej Agencji Handlowej.

– Właśnie wspólne działanie jest celem i siłą Mazowieckiej Agencji Handlowej. Na początku zwracaliśmy uwagę głównie na negocjowanie cen przy zakupie towarów i ustalanie korzystnych warunków dostaw. Natomiast obecnie nasze działania koncentrują się na promocji produktów, które sprzedajemy w naszych sklepach. Każda spółdzielnia ustala jakie produkty i w jakiej cenie zamierza reklamować. Stąd nasze reklamy w telewizji, w prasie, a także ulotki i plakaty reklamowe...

Biznes jest ważnym, ale nie jedynym waszym celem...

– Niemniej ważne są cele społeczne. Tym się właśnie różnimy od spółek kapitałowych, dla których zysk jest jedynym i głównym celem. W naszej pracy liczą się również potrzeby ludzi. Jesteśmy na nie uczuleni. Dlatego dbamy o takie działania, które rozszerzają wiedzę i horyzonty spółdzielców. Temu właśnie służył wyjazd do Brukseli we wrześniu 2012 roku. Spółdzielcy, pracownicy, działacze mieli okazją poznać Brukselę i Parlament Europejski.

Mazowiecka Agencja Handlowa to z jednej strony spółdzielcza platforma zakupowa, a z drugiej miejsce integracji ludzi i spółdzielczych działań. Jakie to ma znaczenie?

– Bardzo wysoko cenię właśnie tę rolę integrującą Mazowieckiej Agencji Handlowej. Oczywiście to zadanie w dużym stopniu spełnia krajowy związek "Społem". Nasza praca to pewne doświadczenie społemowców w mniejszej skali. Działamy na terenie Warszawy, Mazowsza i częściowo Podlasia. Jest to region gdzie ponad 140 lat temu powstawały pierwsze spółdzielnie spożywców jak: "Zgoda" w Płocku, czy "Merkury" w Warszawie, do którego tradycji i dorobku nawiązują warszawscy społemowcy. Dodatkowym atutem w naszej pracy jest największy w Polsce i bardzo wymagający rynek zbytu jakim jest aglomeracja warszawska. Wyzwaniem jest silna i bezwzględna konkurencja w postaci sieci supermarketów.

Jak sobie w tej sytuacji radzicie?

– Jesteśmy jedną z lepszych agencji społemowskich w kraju. Potrafiliśmy, dzięki elastyczności, dostosowywać się do realiów, w których przyszło nam pracować. Te spółdzielcze realia są inne niż w spółkach, a w dodatku każda spółdzielnia ma różne możliwości i to trzeba uwzględniać w pracy Mazowieckiej Agencji Handlowej. Do tej pory nam się to udawało.

A w jaki sposób udało się wam nawiązać dobre i życzliwe kontakty z dostawcami?

– Odbywają się systematyczne spotkania z dostawcami. Pozwalają nam lepiej poznać się nawzajem i zrozumieć. Dostawcy prezentują swoją ofertę, a my zgłaszamy swoje uwagi. Korzyści są wzajemne. Nie mamy swojego hurtu, ani magazynów, ale mamy wypróbowanych partnerów biznesowych, z którymi współpracujemy od lat i na których możemy liczyć. W ciągu tych kilkunastu lat zrozumieli oni spółdzielczość i jej specyfikę. Dostawcy zajmują się dystrybucją swoich towarów do naszych sklepów i robią to wzorowo. Warto dodać, że wśród naszych dostawców są również spółdzielnie mleczarskie i piekarnie spółdzielcze, z którymi dobrze się rozumiemy i nawzajem wspieramy.

"Społem" to również znak handlowy z ponad 110. letnią tradycją. Znak ten powraca do dawnej świetności i jak wskazują badania jest coraz lepiej rozpoznawalny na rynku i kojarzy się z dobrą jakością. Czyja to zasługa?

– Wiele naszych pozytywnych działań przyczynia się do umacniania marki "Społem" w świadomości ludzi. Nie możemy wprawdzie konkurować cenowo, ale wygrywamy jakością i świeżością towarów, które trafiają na nasze półki. W naszych sklepach jest miejsce na dobrą, zdrową polską żywność, pochodzącą ze znanych i sprawdzonych źródeł. Nad tym pracujemy od lat i to już przyniosło efekty. Ludzie cenią sobie również społemowską tradycję oraz naszą handlową solidność i uczciwość, a także żywy kontakt ze sprzedawcą, do czego przywiązujemy dużą wagę.

W walce konkurencyjnej nie wystarczy odwoływanie się do tradycji.

– Dlatego łączymy tradycję z nowoczesnością. Takie zadanie postawiliśmy przed sobą kilkanaście lat temu i konsekwentnie unowocześniamy nasze placówki, podnosimy kulturę handlu oraz wiedzę i umiejętności pracowników.

Na czele Mazowieckiej Agencji Handlowej stoją kobiety. Z kobietami najczęściej spotykaj się klienci odwiedzając sklepy "Społem".

– W "Społem" od lat dominują kobiety. Można je spotkać nie tylko w sklepach, ale również w zarządach. Sukcesy "Społem" to w pierwszym rzędzie zasługa kobiet. Jest je za co chwalić. Są one solidne i skrupulatne, szanują swoją pracę i klientów, dla których potrafią znaleźć dobre słowo i uśmiech. Właśnie lata pracy w naszych zazwyczaj kameralnych, związanych często z osiedlami spółdzielczymi, placówkach pozwoliły im dobrze poznać klientów. Do "Społem" jest zawsze blisko... Tę prawdę również podkreślamy w naszych działaniach promocyjnych. Kobiety są stworzone do spółdzielczości. Są jej wierne. Dlatego wierzę w dobrą przyszłość "Społem" i Mazowieckiej Agencji Handlowej, bo leży ona w rękach kobiet, które zawsze mogą liczyć na wsparcie mężczyzn. Bo przecież społem to znaczy razem.

Dziękuję za rozmowę.

Czytaj więcej...

WSS Śródmieście: Akcja "Właściwe odżywianie pomaga w nauce"

Kategoria: SERWIS INFORMACYJNY SPOŁEM NR I/2013
Opublikowano: poniedziałek, 17, marzec 2014

W dniu 7 marca 2013 r., w ramach działań związanych z akcją: "Właściwe odżywianie pomaga w nauce", "Społem" Warszawska Spółdzielnia Spożywców Śródmieście w Warszawie zorganizowała w Przedszkolu nr 41 "Wiślana Kropelka", przy ul. Kruczkowskiego 12b, spotkanie z grupą pięciolatków, które poprowadziła dietetyk Małgorzata Cempel – Zgierska.

Czytaj więcej...

"Społem" PSS w Mielcu nagrodzona za najlepszy projekt inwestycyjny

Kategoria: SERWIS INFORMACYJNY SPOŁEM NR I/2013
Opublikowano: piątek, 29, marzec 2013

W Warszawie wyróżniono najlepsze projekty inwestycyjne 2011 i 2012 roku zrealizowane i sfinansowane przez polskich przedsiębiorców w ramach programu PolSEFF, który jest częścią szerszego programu Unii Europejskiej (SEFF – sustainable energy financing facility) wspierającego rozwój zrównoważonej energii w krajach Europy Środkowo-Wschodniej oraz byłych republikach Związku Radzieckiego.

Czytaj więcej...

Nowy sklep "Społem" Poznańskiej Spółdzielni Spożywców w Poznaniu

Kategoria: SERWIS INFORMACYJNY SPOŁEM NR I/2013
Opublikowano: piątek, 29, marzec 2013

W styczniu br. w poznańskiej dzielnicy Jeżyce został otwarty nowy sklep "Społem" Poznańskiej Spółdzielni Spożywców w Poznaniu. Placówka mieści się w nowo wybudowanym budynku mieszkalnym na osiedlu domów jednorodzinnych. Ze względu na dobrą lokalizację przy jednej z ważniejszych ulic miasta, dostęp do sklepu jest łatwy zarówno dla pieszych jak i osób zmotoryzowanych, dla których przygotowano wygodne miejsca parkingowe.

Czytaj więcej...

Podkategorie